Celodenné menu na mieru

“Raňajkovať ako kráľ, obedovať ako princ a večerať ako žobrák.”

RAŇAJKY – naštartujú váš deň a sú najdoležitejším jedlom!

  • raňajky by sme si mali dať do 1-2 hod. po prebudeníní a mali by nám poskytnúť 20 - 35% dennej dávky kalorií, ak sa nedá inak, raňajkujte kľudne skôr :-), ale raňajkujte!
  • pravidelné, zdravé raňajky majú dlhodobý význam, pretože to vedie k znížieniu obezity, vysokého krvného tlaku, ochorenia srdca a diabetes
  • bez raňajok je to rovnako, ako sa snažiť naštartovať auto bez benzínu
  • niektorí ľudia vynechajú raňajky v snahe schudnúť, ale to nie je dobrý nápad
  • preskakovanie jedál, najmä raňajok, vedie k tažšej kontrole hmotnosti
  • štúdie ukazujú, že zdravé raňajky uľahčujú proces chudnutia



DESIATA – rovnováha energie

  • desiata by mala mať cca 500-700 kJ a byť mixom sacharidov, bielkovín a zdravých tukov
  • je to prísun ďalších živín a pomáha udržať silný hlad medzi jedlami a následné prejedanie sa pri hlavnom jedle
  • udržujú hladinu cukru v krvi v ustálenej hladine, pretože veľké výkyvy a poklesy hladiny cukru v krvi môžu spôsobiť inzulínovu rezistenciu, diabetes typu 2, obezitu, srdcové choroby a vysoký krvný tlak
  • nejedzte desiatu priamo pred hlavným jedlom



OBED – doplnenie paliva a obnova energie

  • obed je životne dôležitý pre zdravú a vyváženú dennu stravu
  • jesť v polovici dňa, niekoľko hodín po raňajkách, obnovuje energiu tela a zvyšuje hladinu cukru v krvi, čo napomáha pri sústredení a koncentrácii
  • obed vám pomôže načerpať novú energiu a cítiť sa svieži a pripravení na ďalších niekoľko hodín
  • obed udržuje váš metabolizmus aktívny
  • bolo dokázané, že ľudia, ktorí nejedia obed, majú tendenciu priberať, pretože sa prejedajú pri večeri, čím si kompenzujú obed
 



Olovrant

 



Večera

 

Chcete schudnúť, prečistiť alebo nepribrať?

Pozrite si programy eDiéty: