6 návykov vysoko úspešných ľudí, ktoré urobia ešte skôr ako idú spať..

oprah-winfrey.jpg

Už sme asi všetci počuli tie príbehy o mega úspešných ľuďoch, ktorí vstávali skoro ráno a pokorili svet ešte skôr, ako si väčšina ľudí dala rannú kávu. Avšak ako je na tom presne opačná časť dňa, ktorá hrá v našom živote tiež mimoriadne dôležitú rolu?

Čo robia úspešní ľudia predtým, ako zaľahnú do postele? Chcete vedieť tie tajomstvá? Oni sa nastavia tak, aby ten ďalší deň bol ešte úspešnejší, ako ten predchádzajúci.

Takže tu máme 6 návykov úspešných ľudí, ktoré robia tesne pred spaním:

1. Čítajte jednu hodinu

Zakladateľ Microsoftu, miliardár Bill Gates je zanietený čitateľ. Každý večer pred spaním, si nájde jednu hodinu na čítanie knihy. Kategórie sú rôzne, od politiky až po súčasné dianie vo svete.

Popritom, že nasiaknete novými vedomosťami, denné čítanie dokázateľne znižuje stres a zlepšuje pamäť. Štúdia z roku 2009 na Univerzite v Essexe odhalila, že ak čítate najmenej 6 minút denne, tak vám to zníži hladiny stresu až o 68%.

Ďalšou veľkou výhodou čítania vhodnej knihy pred spaním je, že to zlepšuje dlhodobé zdravie vášho mozgu. Vždy, keď čítate, je to ako mentálne cvičenie pre vašu myseľ. Táto štúdia z Anglicka ukazuje, že ľudia, ktorí stimulovali svoju myseľ pomocou aktivít, ako je čítanie, znížili pri starnutí úbytok svojich kognitívnych funkcií v priemere o 32%.

2. Odpojte sa

Potom, ako kompletne vyhorela a ešte si aj zranila hlavu, stala sa Arianna Huffington – autorka, propagátorom postupu „ako sa odpojiť“. Každú noc pred spaním odloží svoj telefón do druhej izby, aby ju pri posteli nemohol vyrušovať. A veda nám potvrdzuje, že to je správna voľba...

Podľa Charles Czeislera, profesora medicíny spánku na Harvardskej univerzite, ostré svetlo, ktoré vytvára mobil, ruší náš prirodzený spánkový rytmus a vlastne trošku klame naše telo a hovorí mu, že je ešte deň. Tieto ostré svetlá vysielajú správu nášmu mozgu, ktorá vedie k jeho nesprávnej reakcii, takže sa neprodukujú konkrétne chemické látky potrebné na jeho prechod k spánku. Výsledkom potom je, že sa nám neskôr ešte horšie zaspáva. Ak si chcete skutočne poriadne oddýchnuť, nechajte teda mobil v inej izbe ako v spálni.

3. Choďte sa prejsť

Joel, veľmi zaneprázdený CEO zo spoločnosti Buffer sa rád pred spaním prejde. Tieto prechádzky používa na to, aby vypol myšlienkový tok týkajúci sa pracovných záležitostí a pomaly sa prepol do stavu unavenosti.

Pre ľudí, ktorí sú stále v pohybe, Joelova prechádzková nočná rutina je skvelým spôsobom, ako si oddýchnuť od stresujúceho dňa. A okrem klasických výhod dennej prechádzky je tu niekoľko prekvapujúcich bonusov.

Jedna štúdia zistila, že prechádzanie zvyšuje kreativitu J. Keď sa prechádzate, vaša myseľ nepracuje tak, ako obvykle, čo jej otvára možnosti, aby pekne v pokoji „tiekla“ smerom k novým nápadom. Takže, ak riešite ťažký problém, ktorý sa vám nedarí vyriešiť, možno, že pravidelné nočné prechádzky sú skvelým spôsobom, ako nájsť kreatívne riešenie.

4. Meditujte

Médiá už dávno propagujú výhody pravidelnej meditácie. Napríklad, známa americká moderátorka Oprah Winfrey má presný plán, ktorý ju udržuje veľmi zamestnanú a vyťaženú. Za najlepší spôsob uvoľnenia sa z celodenného stresu považuje  práve správne fokusovanú a intenzívnu meditáciu.

Okolo meditácie býva veľakrát určitý „ezoterický“ opar a tiež sa často vedú debaty o tom, či je skutočne prospešná. Avšak, keď sa v roku 2014 robila štúdia, ktorá skúmala 19 000 prípadov meditácie, výsledky boli celkom jasné. Meditácia pomáha znižovať stres, úzkosť, depresiu a tiež bolesť. Takže, či už niekto hovorí to a druhý niečo iné, o týchto výsledkoch zo štúdie sa nedá pochybovať.

5. Buďte kreatívny

V roku 2006, Vera Wang – módna návrhárka povedala pre časopis Fortune, že jej nočná rutina obsahuje „slušný objem dizajnovania – aspoň konceptuálne, ak nie literárne.“ Niekedy, ticho noci môže byť perfektným liekom na kreatívny blok.

Čo je ešte viac prekvapujúce, podľa jednej štúdie sa ukazuje, že nočný čas je výborný pre kreativitu, dokonca aj vtedy, keď ste unavení z celého dňa. Iná štúdia z Albion College odhalila, že „úlohy, ktoré potrebujú na svoje riešenie kreativitu, sa robia oveľa ľahšie večer...“.

Takže, ak ste ranné vtáča, tak vaše najkreatívnejšie nápady prídu tesne predtým, ako zaľahnete do postele. Vedci si myslia, že to je pravda, pretože vaša myseľ je menej stresovaná v noci. Vaša schopnosť robiť logické prepojenia sa zhoršuje, no to funguje vo váš prospech, pretože potom ste schopní nachádzať v mozgu spojenia , ku ktorým by ste sa normálne nedostali.

6. Plánujte si ďalší deň

CEO časopisu American Express si rád manažuje čas a robí to vskutku veľmi jednoduchým spôsobom. Naplánuje si len tri veci, ktoré chce ďalší deň dosiahnuť. Týmto spôsobom potom môže celkom v pokoji vstať a zamerať sa čisto na tie najdôležitejšie veci.

Táto štúdia z 90ch rokov podporuje takúto zvláštnu závislosť od plánovania. Výskum sledoval skupiny študentov od ich študentských čias až po obdobie 4 rokov po skončení štúdia. Skúmal sa vývoj ich manažérskych schopností v tomto období, ktorý vyústil v šokujúci objav.

Študenti s lepšími manažérskymi schopnosťami, mali vyššie hodnotenie GPA (grade point average) ako tí, čo mali vyššie SAT (Scholastic Aptitude Test) skóre. Takže mamažment času hral v ich akademickom úspechu väčšiu úlohu než ich aktuálne školské nadanie.

zdroje:
lifehack.org/articles/productivity/6-habits-highly-successful-people-before-bedtime.html
obrazok: twitter.com/oprah

 

Stiahnite si zdarma ebook:

>> 5 kritických chýb, ktoré robia ľudia pri chudnutí a ako sa im vyhnúť... <<


Ďalšie v sekcii: Rady pre zdravie

Téma: Rady pre zdravie

Chcete schudnúť, prečistiť alebo nepribrať?

Pozrite si programy eDiéty:

Komentáre