Quinoa – zázrak z Južnej Ameriky

quinoa-zazrak-prirody.jpg

Existuje jej viac ako 100 druhov a je zdrojom komplexných proteínov.

Vyzerá ako kuskus alebo proso, no nie je ani jedným z nich. Za exotickým názvom sa skrýva tradičná juhoamerická plodina s vysokým obsahom hodnotných látok. Široké možnosti kuchynskej úpravy z nej  vytvárajú  ideálneho pomocníka pre spestrenie jedálnička, obzvlášť pre vegetariánov.

Na prvý pohľad nenápadná quinoa patrí medzi výživové „bomby“. Môže sa pochváliť vysokým obsahom bielkovín a pýši sa aj radom vitamínov, napr. beta-karoténom, vitamínom C, kyselinou listovou, thiamínom alebo riboflavínom. A aby toho nebolo málo, ponúka aj rad vzácnych minerálov. Obsahuje vápnik, železo, draslík, zinok alebo horčík. Vďaka vláknine je aj ľahko stráviteľná.

Ako si quinou pripraviť?

Quinoa je skvelou alternatívou k ryži, cestovinám či kuskusu. Zvyčajne sa podáva ako príloha, môže sa však stať aj súčasťou studených či teplých raňajok. Pripravte ju podobne ako ovsené vločky, ale vodu nahraďte mliekom, mandľovým, kravským, kokosovým alebo sójovým. Pridajte svoje obľúbené prílohy na dochutenie, či už sú to orechy, sušené brusnice, grécky jogurt, škorica, jahody alebo med. Tieto raňajky vás zasýtia na celé dopoludnie. Vyskúšajte!

Zdroj:
http://zdravie.cvicte.sk/zdravie-1/quinoa-je-jednou-z-najzdravsich-potravin-na-sve
http://www.whfoods.com/foodstoc.php


Predchádzajúci článok
Poďme spolu na huby!
Nasledujúci článok
Chutná a posilňujúca pohánka


Ďalšie v sekcii: Potraviny

Téma: Potraviny

Chcete schudnúť, prečistiť alebo nepribrať?

Pozrite si programy eDiéty:

Prečítajte si tiež:

pseno.jpg

Poznáte pšeno?

dieta-pre-zeny-klasik.png
Objednať Diéta pre ženy
Navaríme, zabalíme, dovezieme.
dieta-pre-muzov-klasik.png
Objednať Diéta pre mužov
Navaríme, zabalíme, dovezieme.