Kardio cvičenie dokáže odbúrať najviac kalórií, takže je pre zhadzovanie kíl ideálne.

Kardio.png

Okrem toho však treba niekoľko hodín za týždeň venovať aj silovému tréningu

Aj vy ste sa pozreli ráno do zrkadla a usúdili, že už vaša postava nie je to, čo bývala pred tým? Že vám vykúka z nohavíc brucho a celkovo telo nie je najpevnejšie? Alebo chcete popri silovom cvičení vyskúšať aj aeróbne cvičenie, aby ste mohli spestriť svoj tréning? Nejedna žena túži po štíhlom tele alebo dokonca vyšportovanom. Štíhle telo je symbolom zdravia a krásy a častokrát sa ženy snažia tento cieľ dosiahnuť. Veľa žien si však myslí, že jediné čo treba spraviť aby dosiahli štíhle telo je schudnúť a tak zvolia taktiku “budem jesť málo alebo vôbec, či dokonca budem jesť mrkvu ako zajac”. Treba si uvedomiť, že štíhlu postavu nedosiahnete samotnou stratou hmotnosti. Je veľa prípadov, kedy žena dosiahla svoju vysnívanú hmotnosť ale vzhľad jej tela sa o moc nezmenil. To je práve ten prípad, že osoba stratí síce hmotnosť, avšak veľkú časť zo stratenej váhy tvorí práve svalová hmota. Práve svalová hmota je zodpovedná za estetickú stránku vášho tela a nie iba strata hmotnosti.

Čo je to kardio tréning?

Pojem kardio je skrátenou verziou slova kardiovaskulárny. V prípade kardio tréningu ide teda o cvičenie, ktoré posilňuje naše telo a hlavne srdce. Pri tomto druhu cvičení sú väčšinou zapájané veľké svalové skupiny, napríklad nôh alebo aj celého tela, do ktorých sa počas cvičenia dostáva veľké množstvo kyslíka.

Kardio cvičenia pomáhajú spaľovať nadbytočný telesný tuk, majú pozitívny vplyv na správne fungovanie kardiovaskulárneho systému (činnosť srdca), dodáva nám energiu a postupne zvyšujeme týmito cvičeniami “kondičku”.Je dokázané, že pravidelná aeróbna aktivita resp. kardio cvičenie zlepšuje náladu a účinne bojuje aj proti stresu a depresii. Tiež udržuje mozog v lepšej kondícii a rozvíja myslenie. Dokonca skvalitňujú spánok, taktiež zvyšujú silu a hustotu kostí.

Tento typ tréningu využívajú špičkoví atléti pre zlepšovanie ich vytrvalosti. Nepotrebujete k tomu žiadne drahé pomôcky a ani návštevu fitness centra… postačí Vám pevná vôľa a odhodlanie. Kardio cvičenia by ste mali vykonávať minimálne 10 minút. Neskôr ak už budete “vládať”, predĺžte tento čas až na 60 minút aktívneho cvičenia. Všetko ale s mierou a postupom času.

Čo je to silový tréning?

Silový tréning je veľmi dôležitá časť celoročného plánu cvičenia. Musíme si uvedomiť, že so silou rastú aj svaly. Silový tréning by mal logicky nasledovať po regeneračnej časti, jeho hlavnou úlohou je zvýšenie používaných záťaží na maximum. Frekvencia tréningov by nemala byť moc častá. Telo potrebuje dostatočný oddych medzi jednotlivými tréningami. Najideálnejšie je trénovať trikrát do týždňa, napr. pondelok, streda a piatok. Výber cvikov sa obmedzuje na základné, viackĺbové cviky, ako je benchpress, drepy a mŕtve ťahy. Posilňovať by ste mali hlavne s činkami a nie na strojoch. Nehovorím, že stroje sú úplne k ničomu, ale tým, že majú dopredu naplánovanú dráhu pohybu, tak nezapájate tak veľa svalových vlákien ako pri posilňovaní s činkami resp. s voľnou váhou. Preto by ste mali zvoliť hlavne cviky, pri ktorých zapájate do činnosti viac svalových skupín. 

Nie každému vyhovujú činky a pokiaľ vás láka skôr funkčná sila a chcete dokonale ovládať vaše telo, tak cvičenie s vlastnou váhou je ten najlepší spôsob ako toho dosiahnuť. Cvičenie s vlastnou váhou je zvlášť pre ženy veľmi účinný spôsob ako dosiahnuť perfektnú postavu pretože cieľom žien nie je získať čo najväčší objem ale skôr mať štíhlu postavu a teda sexy ženské krivky. Nezabúdajte však na to, že aj tu budete musieť vyberať cviky, ktoré sú pre vás ťažké a teda kde zvládnete okolo tých 10 opakovaní.


Predchádzajúci článok
Dodávať telu primálo kalórií je to najhoršie, čo človek môže urobiť.
Nasledujúci článok
Ľudové zvyky na Luciu


Ďalšie v sekcii: Rady pre zdravie

Téma: Rady pre zdravie

Chcete schudnúť, prečistiť alebo nepribrať?

Pozrite si programy eDiéty:
dieta-pre-zeny-klasik.png
Objednať Diéta pre ženy
Navaríme, zabalíme, dovezieme.
dieta-pre-muzov-klasik.png
Objednať Diéta pre mužov
Navaríme, zabalíme, dovezieme.