4 tipy čo jesť počas horúčav...

ananas.jpg

Vyhýbajte sa ľadu, náhle schladenie organizmu neprospieva. Naopak, vyhľadávajte potraviny bohaté na vápnik a horčík.

1. Mliečne produkty

Doprajte si kyslomliečne výrobky, bez pridaných cukrov a umelých sladidiel. Jogurty jedzte biele alebo zmiešané s čerstvým ovocím. Ak milujete kyslomliečne nápoje, naštudujte si ich kalorickú hodnotu. Pollitrové balenie zodpovedá menšiemu obedu či večeri.

2. Horčík a vápnik

Odborníci upozorňujú, že , že v období horúčav sa nám najviac uľaví, keď si budeme pochutnávať na potravinách obsahujúcich vápnik a horčík. Regulujú totiž teplotu tela. Na vašom tanieri by sa teda mala objaviť brokolica, kapusta, karfiol, zeler, mrkva, špenát, ľadový šalát, ananás, grapefruit, datle, figy či lieskové oriešky.

3 Soľ

Teplo z tela pomáha odstraňovať aj soľ. Samozrejme, nepreháňajme to, priveľa soli zaťažuje obličky. Ale keď si nakrájame na tanierik čerstvú paradajku a šalátovú uhorku alebo bielu reďkovku či kvaku a mierne si ich prisolíme, zreštartuje nás to.

4 Ovocie a zelenina

Podľa čínskej medicíny nás skvelo ochladí čerstvá zelenina a ovocie s vysokým podielom vody, ako je melón, hrozno, broskyne, cuketa, paprika. Koriander zaberá vynikajúco ako prostriedok na redukciu telesného pachu, pridajte si ho do šalátu.

Image courtesy of khumthong, KEKO64, Baitong333 at FreeDigitalPhotos.net


Predchádzajúci článok
Ako nám kardio pomáha chudnúť..?
Nasledujúci článok
3 jednoduché spôsoby ako zvládnuť tučné ruky..


Ďalšie v sekcii: Rady pre zdravie

Téma: Rady pre zdravie

Chcete schudnúť, prečistiť alebo nepribrať?

Pozrite si programy eDiéty:

Prečítajte si tiež:

green-juice.jpg

Džusy na leto

dieta-pre-zeny-klasik.png
Objednať Diéta pre ženy
Navaríme, zabalíme, dovezieme.
dieta-pre-muzov-klasik.png
Objednať Diéta pre mužov
Navaríme, zabalíme, dovezieme.